Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Zespół Szkół w Piotrkowie (105, 23-114 Piotrków Pierwszy, tel: 815613003, email: zspiotrkow@jablonna.lubelskie.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Zespół Szkół w Piotrkowie.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2020-11-19.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewa Walczyszyn-Filozof, Mirosław Widz, e-mail: ewalczyszyn@gmail.com. Można także zadzwonić na numer telefonu 815613003. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona główna BIP Zespołu Szkół w Piotrkowie jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
• Zamieszczone na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2015 rokiem lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Ułatwienia na stronach podmiotowych BIP
Strona BIP Zespołu Szkół w Piotrkowie posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
• podwyższony kontrast;
• możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
• mapa strony
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-11-09. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt.
Osobami odpowiedzialnymi są:
1. Mirosław Widz
2. Ewa Walczyszyn- Filozof
prosimy o kontakt drogą mailową: poczta@mwidz.pl oraz ewalczyszyn@gmail.com. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (81) 5613003. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu, Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r, o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie może złożyć skargę z zastosowaniem przepis w ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
Zespół Szkół w Piotrkowie mieści się w budynku, który jest częściowo przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się (w pełni dostępny jest parter budynku) oraz osób ze szczególnymi potrzebami. 1 z 3 głównych wejść dostosowane są do możliwości korzystania z nich przez osoby z niepełnosprawnościami- do budynku prowadzą schody, na których wybudowany jest podjazd dostosowany do wózków inwalidzkich. Szkoła dysponuje 1 specjalnym urządzeniem (schodołazem do transportu osób z trudnościami w poruszaniu się). Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Na terenie szkoły znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Toalety wewnątrz budynku nie są przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Zespołu Szkół w Piotrkowie.